2016年6月4日土曜日

外国の景色は本国より綺麗でしょうか。

久しぶりなブログです。
私はマレーシア人です。大抵のマレーシア人は自分の国にあまり誇りを持っていません。昔、マレーシアにいる時、本国の事があまり好きではありませんでした。心の中で、外国の方が良いと言う考え方がいっぱいでした。

しかし、2014年初めて田舎を離れたから、私はマレーシアに対しての見方は360度に変えました。

今まで私は日本、シンガポール、台湾、マレーシア以外三つ国の住む経験がありました。各々国も自分の長所と短所があります。この住む経験のおかげで、私は自分の国はそんなに悪くない事が気づきました。

マレーシアの食べ物が美味しいし、景色も綺麗し、人も悪くないです。そして、マレーシアで学校教育を受けないと、色々な言語が話せる機会がないでしょう。別々の国に住む経験もできないかもしれません。

だからこそ、どんな国で生まれたでも、ちゃんとその国に愛して、誇り持って方が良いでしょう。

*
Well it had been a long time since my last blog.
I am a Malaysian. Generally, we Malaysian are quite ashamed of our nationality. In fact, back then I used to be quite ignorant towards the things happened in my own country. I always had the opinion that foreign lands are always better than my own.

However, ever since I left my hometown in the beginning of 2014, my point of view towards my own motherland had a 360 degrees change.

At present, other than Malaysia, I had experienced staying in other different countries i.e. Japan, Singapore and Taiwan. Each of them has their own advantages and shortcoming. Nonetheless, through these living experiences, I managed to realize that Malaysia isn’t as bad as I thought.

Our food is delicious, the sceneries are beautiful and our people aren’t bad either. Most important of all is that, if I didn’t receive my educated there, I couldn’t have the chances to learn more than one language. Not to mention, be able to stay in different countries.

Thus, I would really hope my fellow country mate be proud of our own nationality and embrace our own uniqueness.
  


0 件のコメント:

コメントを投稿