2016年5月13日金曜日

健康検査

新入社員だからこそ、先週の水曜日私は健康検査をしました。
シンガポールでもしましたが、今回は血液検査もしました。血液検査は人生の初です。そして、結果は先からもらいました。

大抵全部のテストは合格ですが、総コレステロール値はちょっと高いです。
普通な値は200 mg/dL 以下ですが、私のは234 mg/dLです。

昔、コレステロール値は中年期の悩みでしょうと思いました。しかし、このレポートのおかげで、もう一度自分の体の健康さを注目します。

健康はやっぱり何歳でも大事にしなければならないものですね。

*

As a newly enrolled staff, I need to go thru some medical checkups. Previously, I did it once when I was in Singapore, but I haven’t gone through the blood test. Thus, this is my first blood test! And the result was freshly obtained this morning.

Basically, I almost passed the entire test, except the total cholesterol level. My result is slightly higher. Normal range should be less than 200 mg/dL, while, mine is 234 mg/dL.

I used to think that high cholesterol is the distress of the middle-aged, yet, today’s result proven me wrong.

I guess no matter what age you are, it is important to take care of your health.


0 件のコメント:

コメントを投稿